Amaç ve Kapsam

Eğitimde Pedagojik Araştırmalar Derneği olarak, eğitim öğretim etkinliklerinin yanı sıra, bilimsel çalışmaları kamuoyunun bilgisine ve eleştirisine sunma misyonunu üstlenmekteyiz.
Bu nedenle, hakemli bir dergi çıkarma görevimiz büyük önem taşımaktadır. Eğitimde Pedagojik Araştırmalar Dergisi, okul öncesinden, üniversite ve meslek yaşantısına kadar her seviyedeki öğretmenlerin, eğitimcilerin ve araştırmacıların eğitimle ilgili herhangi bir disiplinden araştırmalar yapmalarını teşvik eder ve eğitim alanının her alanına çeşitli nitel nicel ve karma yöntem ve yaklaşımlar uygulayan araştırmalar yayınlar.
Dergide, aşağıdaki konulardan bir veya daha fazlasını içeren yüksek kaliteli orijinal makaleler kabul edilmektedir:
• Eğitim ve eğitimde pedagojik gelişmeler üzerine disiplinler arası çalışmalar;
• Teknolojik gelişmeler ve bunların eğitim ve öğretim ile ilişkisi;
• Öğretim ve öğrenmenin çeşitli süreçlerini farklı değişkenler açısından inceleyen çalışmalar;
• Eğitimin globalleşmesini ve öğrenim ve öğretme ile ilgili diğer kültürler arası çalışmaları inceleyen araştırmalar;
• Öğrenmeyi, düşünmeyi ve gelişmeyi teşvik eden yenilikçi öğretim uygulamaları üzerine çalışmalar.
Temel vizyonumuz, ilkelerimizden ve niteliğimizden ödün vermeden eğitim araştırmaları kapsamındaki akademik çalışmaları desteklemek ve bu alanda öncülük etmektir. Eğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalarda yüksek akademik standartlarda bilime katkı sağlamayı, evrensel bir bakış açısıyla dünyadaki gelişmeleri takip etmeyi ve ülkemizdeki eğitim ihtiyaçlarını tespit ederek özgün çözümler üretmeyi amaçlamaktayız. Ayrıca, eğitim kuruluşları, meslek kuruluşları ve toplumun ulusal ve uluslararası gelişimlerine destek olmayı ve Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek kaynak oluşumuna katkıda bulunmayı hedeflemekteyiz.

Eğitim Araştırmaları, Eğitim Bilimleri, Öğretmen Yetiştirme, Alan Eğitimi, Yenilikçi Uygulamalar, Yeni Yönelimler, Güncel Yaklaşımlar, Disiplinlerarası Çalışmalar, Kapsayıcı Eğitim, Çocuk Eğitimi Araştırmaları, Yetişkin Eğitimi Araştırmaları.